Ja przygotować się do porodu?

Wiele z kobiet, szczególnie przy pierwszej ciąży, obawia się porodu. Przyszłe mamy najczęściej boją się bólu, który towarzyszy rozwiązaniu ciąży. Jednak niewiele z nich zdaje sobie sprawę, jak istotne jest odpowiednie przygotowanie do porodu, które nie tylko złagodzi stres, ale także przysposobi nas na narodziny dziecka.

Jeśli stresujesz się przed porodem, możesz zapisać się do szkoły rodzenia, gdzie dowiesz się m.in. jakie będą pierwsze objawy rozwiązania ciąży oraz jak zadbać o siebie i noworodka. Bardzo dobrym pomysłem może być również rozmowa z położną albo lekarzem ginekologiem, którzy odpowiedzą na Twoje pytania i rozwieją wątpliwości.

Pamiętaj także o odpowiednim stylu życia. Wysypiaj się oraz pozwalaj sobie na tzw. ciążowe zachcianki. Nie zapominaj jednak o odpowiedniej aktywności fizycznej oraz kontrolowaniu wagi.

Nie pozwól na to, aby poród Cię zaskoczył. To tylko nasili niepotrzebny stres. Odpowiednio wcześniej przygotuj wyprawkę do szpitala dla siebie i malucha, dzięki temu z pewnością niczego nie zapomnisz.

Najważniejszą rzeczą jest jednak Twoje nastawienie i wykonywanie badań w ciąży. Ciąża i poród to rzeczy naturalne, które nie są chorobą ani żadną dysfunkcją, więc traktuj je jak normalne zjawiska.